2007年9月22日土曜日

日本の労働ビザを取得した!

今朝、サンフランシスコにある日本総領事館に発行されたビザを取りに行きました。

ところで、もう辞職願を出して、NTTMCLの最後の日は10月5日になりました。
10月16日出発する便の航空券も要約しました。ということで、10月17日から日本での新しい生活が始まります。

銀行口座を作ったり、部屋の契約の結んだりしなければならないので、落ち着けるまで時間がかかりそうです。最初の一週間はウイークリーマンションを要約しました。日本システムワープの入社は11月1日になっています。

5年半過ぎて勤めているNTTMCLから辞職するのは寂しいですが、これからも僕はNTTMCLの仲間と東京から働けるようなので、ちょっとほっとします。

1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

Hello,Mr.Yancey. This is the first time I post message here.I'm Yuki I'm sending this to you from Tokyo.
First, I'd like to tell you that I was very surprised at your ability in writing Japanese.I've met many english teachers who have lived in Tokyo for years,they rarely read as so many Chinese characters as you use properly.Also, even with 6 years studying english, it seems impossile for me to master English
as accurately as you. Anyway, I was encouraged by your Japanese blog. I 'll try to keep improving my English,too. I hope your living in Japan will be nice to you.